پاسخ پرسش مهر 95

وبلاگ در مورد پرسش مهر سال 95 که توسط رییس جمهور گفته شد

پاسخ پرسش مهر 95

وبلاگ در مورد پرسش مهر سال 95 که توسط رییس جمهور گفته شد

پاسخ پرسش مهر 95
سلام
هدف از ایجاد این وبلاگ پاسخ به پرسش مهر 17 ریاست محترم جمهور است. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

پیامبر صلى الله علیه و آله:
إنّ الغضب من الشّیطان و إنّ الشّیطان خلق من النّار و إنّما تطفا النّار بالماء فإذا غضب أحدکم فلیتوضّأ.
خشم از شیطان و شیطان از آتش آفریده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه یکى از شما به خشم آمد، وضو بگیرد.

در نظرسنجی وبلاگ شرکت کنید.
ممنون
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است


مدیریت عصبانیت,کنترل خشم,کنترل کردن خشم

کنترل کردن خشم کار بسیار سختی است. وقتی کسی در خیابان جلو راهتان را می‌گیرد، خون جلو چشمانتان را می‌گیرد؟ وقتی فرزندتان حرفتان را گوش نمی‌کند، فشارخونتان حسابی بالا می‌رود؟ عصبانی شدن حالتی کاملاً طبیعی و سالم است – اما خیلی مهم است که به طریقی مثبت با آن برخورد کنید. عصبانیتی که کنترل نشود، می‌تواند هم برای سلامتی‌‌ و هم زندگیتان مضر باشد.

۰ نظر ۲۳ مهر ۹۵ ، ۰۶:۴۸
خانم آموزگار

خشونت از کجا نشات گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند، در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم و چگونه می توانیم جوامع منطقه مان و جهان را از خشونت برهانیم؟
۲ نظر ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۵:۳۰
خانم آموزگار

راهکارهایی برای کنترل خشم والدین در مقابل کودکان
                                                      راهکارهایی برای کنترل خشم والدین در مقابل کودکان
کودک آنلاین : خشم، عکس العملی  هیجانی میباشد  که در اثر شرایطی که بر خلاف میل و خواسته افراد است،از فرد سر میزند .  خشونت به معنای  ناتوانی کنترل خشم در افراد میباشد.
احساس خشم در وجود انسانها مساله طبیعی است آما آنچه غیر طبیعی است ضعف در کنترل آن و چگونگی مدیریت این احساس است . اما خشونت برخلاف آنکه شخص خشن خود را قدرتمند میپندارد نشانه ضعف و درماندگی شخص  در برابر مشکلات و در نهایت شخص خشن مورد قبول جامعه نخواهد بود و زندگی موفقی  نخواهد داشت .
براساس تحقیقات کودکان از مرحاه جنینی قادر به درک احساسات خوب و بد مادر و محیط اطراف خود میباشند افرادی که در بطن افراد آرام رشد و نمو میکنند در آینده نیز به  اختلالات روحی و روانی کمتری نسبت به افردای که مادران خشمگین و عصبانی داشته اند برخوردارند. این مساله در ابتدای تولد و دوران کودکی نیز قابل درک از سوی کودکان است . آنچه قابل ذکر است اینست که کودکان بیش از آنچه که والدین  تصور میکنند ،توانایی فهم و درک و تشخیص احساسات خوب و بد را دارند و تمامی رفتارهای والدین بر روح روان آنها تاثیرگذار است.

۰ نظر ۰۳ مهر ۹۵ ، ۰۹:۳۶
خانم آموزگار