پاسخ پرسش مهر 95

وبلاگ در مورد پرسش مهر سال 95 که توسط رییس جمهور گفته شد

پاسخ پرسش مهر 95

وبلاگ در مورد پرسش مهر سال 95 که توسط رییس جمهور گفته شد

پاسخ پرسش مهر 95
سلام
هدف از ایجاد این وبلاگ پاسخ به پرسش مهر 17 ریاست محترم جمهور است. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

پیامبر صلى الله علیه و آله:
إنّ الغضب من الشّیطان و إنّ الشّیطان خلق من النّار و إنّما تطفا النّار بالماء فإذا غضب أحدکم فلیتوضّأ.
خشم از شیطان و شیطان از آتش آفریده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه یکى از شما به خشم آمد، وضو بگیرد.

در نظرسنجی وبلاگ شرکت کنید.
ممنون
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی


Image result for ‫روش های ایستادگی در برابر خشونت‬‎

روش های ایستادگی و نجات در برابر خشونت

چگونه می توانیم جوامع منطقه مان و جهان را از خشونت برهانیم؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد.

 

1. دعوت به صلح و دوستی

در سطح جهانی باید کشورها را به سمت صلح و آشتی دعوت کنیم.

 

2. غربالگری،راهی برای نجات خانواده ها از خشونت

به گفته سلامت نیوز اگر در خانواده‌ای یکی از والدین یا هر دو آنان از بیماری حادی که منجر به بروز خشونت شود، رنج ببرد با انجام غربالگری و شناسایی بیماری در وی می‌توان فرد را به سمت انجام اقدامات درمانی مناسب سوق داده و از بروز خشونت در خانواده جلوگیری کرد. انجام غربالگری اختلالات روانی می‌تواند؛ خانواده‌ها را از مشکلاتی همچون بروز خشونت‌های خانگی نجات دهد.

 

3. گفتمان اعتدال، گفتمان قرآن و سنت و پرهیز از خشونت و تندروی

 

گفتمان اعتدال، گفتمان قرآن و سنت و پرهیز از خشونت و تندروی راه نجات امت اسلام از فتنه ها، جنگ و خونریزی است. ایجاد اختلاف، جنگ و خشونت از اهداف مهم دشمنان برای ضربه زدن به اسلام عزیز است و متاسفانه از به وجود آمدن نا امنی در کشورهای اسلامی دشمنان شاد و خرسندند. بوجود آمدن احساس نا امنی، درگیری، جنگ و خشونت و آواره شدن مسلمانان نتیجه ضعف ایمان و دور شدن از قرآن کریم بعنوان رهبر و راهنمای امت است.

 

4. بازگشت به اخلاق انسانی ، اسلامی و دینی

 

آنچه در تاریخ اتفاق افتاده به دلیل دوری از خدا و دین خداست که متاسفانه پیروان ادیان مختلف بنام دین و بنام خدا تاریخ را پر از جنایت کرده که متاسفانه امروز هم در جهان شاهد آن هستیم.  جمعی که خداگونه می شود دیگر جنگ و جدال و خشونت و تعدی و تجاوز و ندارد و آنچه در تاریخ اتفاق افتاده به دلیل دوری از خدا و دین خداست که متاسفانه پیروان ادیان مختلف بنام دین و بنام خدا تاریخ را پر از جنایت کرده که متاسفانه امروز هم در جهان شاهد آن هستیم. در فرهنگ اسلامی به واژه ایمان خیلی تاکید شده و ایمان هم از واژه امن برگرفته شده و مومن کسی است که در درون خود احساس امنیت می کند و جامعه هم از او در امان است بنابراین مومن به هر دین باید هم خود احساس آرامش کند هم خلق خدا احساس آرامش بکنند.  امروزه بنام دین خدا جنایتها می کنند. پیامبر در این خصوص می فرماید بدترین موجودات آنهایی هستند که که مردم از آنها بترسند. راه نجات جامعه بشری بازگشت به اخلاق انسانی و دینی است، خط امروز خشونت، ترور و جنگ دینی و مذهبی است و راه نجات از این خطر ، بازگشت به پیامبران و بازگشت به ارزش های اصیل دینی است

 

5. تنها راه نجات دنیای اسلام اتحاد بین همسایگان منطقه خاورمیانه است

 

بیان طرح‌هایی مثل گفت‌وگوی تمدن‌ها و جهان عاری از خشونت از سمت دولتمردان ما بهترین راه شناساندن اسلام و ایران راستین به جهانیان و آن کسانی که قصد دارند ایران هراسی را رواج بدهند است. امروز تنها راه چاره‌ای که برای نجات دنیای اسلام باقی مانده اتحاد بین همسایگان منطقه خاور میانه است. مداخله خارجی و تصمیم‌گیری‌ها بر پایه سیاست‌های نادرست اشتباه است. مردم منطقه امروز بیدار و روشن هستند و نمی‌پذیرند که کشور دیگری برایشان تصمیم بگیرند. راه چاره این منطقه بسط دموکراسی است.  ایران می‌تواند در این راستا به همسایگان خود کمک کند. این کمک می‌تواند در برگزاری انتخابات، دفاع از منافع مرزی و اقتصادی باشد. نادیده گرفتن اتحاد در منطقه و عدم به رسمیت شناختن اتحادهای اسلامی موجب تخریب وجهه اسلام در جهان می‌شود.
منبع:http://khoshounat.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی