پاسخ پرسش مهر 95

وبلاگ در مورد پرسش مهر سال 95 که توسط رییس جمهور گفته شد

پاسخ پرسش مهر 95

وبلاگ در مورد پرسش مهر سال 95 که توسط رییس جمهور گفته شد

پاسخ پرسش مهر 95
سلام
هدف از ایجاد این وبلاگ پاسخ به پرسش مهر 17 ریاست محترم جمهور است. امیدوارم مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

پیامبر صلى الله علیه و آله:
إنّ الغضب من الشّیطان و إنّ الشّیطان خلق من النّار و إنّما تطفا النّار بالماء فإذا غضب أحدکم فلیتوضّأ.
خشم از شیطان و شیطان از آتش آفریده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه یکى از شما به خشم آمد، وضو بگیرد.

در نظرسنجی وبلاگ شرکت کنید.
ممنون
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
۲۷ آذر ۹۵ ، ۲۰:۲۶

کتاب رحمت نبوی خشونت جاهلی

رحمت نبوی، خشونت جاهلی

رحمت نبوی

کتاب «رحمت نبوی، خشونت جاهلی» با نگاهی به تاریخ زندگانی و سیره پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله)، در پی پاسخ به آن دسته از منتقدان غربی اسلام است که این دین و پیام‌آور آن را همواره به خشونت متهم می‌کنند.

دکتر صابر اداک، نویسنده این اثر، در گفت‌وگو با ایبنا، درباره اهداف و انگیزه‌هایش از نوشتن این کتاب گفت: تاکنون جهان غرب بارها دین اسلام و پیام‌آور آن را به خشونت متهم کرده‌اند. این اتهامات گاهی چنان گسترده‌اند که پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز طی سخنانی اسلام را خشونت‌طلب خواند.

وی افزود: این کتاب در پی رد این ادعاها است و ثابت می‌کند در هیچ یک از جنگ‌های سال‌های نخستین اسلام که دستاویز منتقدان نیز هست، پیامبر اسلام آغازگر جنگ نبودند.

اداک ادامه داد: رخدادهای تاریخی متعدد و مستند و متقنی به عنوان مصادیق این ادعا در کتاب برشمرده شده‌اند که می‌توان به ماجرای بنی‌قریضه و برخورد پیامبر اکرم اسلام با منافقان و مشرکان اشاره کرد.

وی خاورشناسان و منتقدان آیین اسلام را تنها مخاطبان کتابش ندانست و گفت: این کتاب می‌تواند یک مسلمان را نیز در تحکیم اعتقادات و شناخت روشن‌تر از پیامبرش کمک کند.

این کتاب تنها روایتی تاریخی نیست، بلکه در خلال این روایت‌ها اتهامات و انتقادات غرب را نیز مطرح می‌کند و به آنها پاسخ می‌گوید

اداک در پاسخ به این سوال که «آیا نویسندگان تاکنون در برابر انتقادات و اتهامات فراوان به‌ویژه از سوی شرق‌شناسان به اسلام، اثری ماندگار خلق کرده‌اند؟» گفت: به صورت جسته‌گریخته پاسخ‌هایی ارایه می‌شود که البته کمتر به گوش مخالفان می‌رسد. متاسفانه کتاب ماندگار و تخصصی نیز در این حوزه نوشته نشده است.

وی با اشاره به هجمه‌های تازه غرب به اسلام در قالب بازی‌های کامپیوتری و کاریکاتورها گفت: قرار است این کتاب پس از رایزنی با ناشران، به زبان‌های انگلیسی و عربی منتشر شود، چرا که این پژوهش می‌‌تواند از سوی کرسی‌های اسلام‌شناسی غرب مورد توجهات فراوان قرار گیرد.

اداک در پایان خاطرنشان کرد: این کتاب تنها روایتی تاریخی نیست، بلکه در خلال این روایت‌ها اتهامات و انتقادات غرب را نیز مطرح می‌کند و به آنها پاسخ می‌گوید.

چاپ نخست کتاب «رحمت نبوی، خشونت جاهلی» در 240 صفحه و بهای 40000 ریال منتشر شده است.

تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی